Hello world!

Welcome to WordPress.com. This is your first post. Edit or delete it and start blogging!

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Hello world!

  1. Mr WordPress says:

    Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in, and view the posts’ comments, there you will have the option to edit or delete them.

  2. Salah tu mengatakan atau percaya yang Hang Tuah sebenarnya cina.
    Hang Tuah bukannya nama sebenar beliau. Itu hanyalah gelaran saja. Nama Sebenar beliau adalah Tun Saaban, masa dilahirkan, anak kepada Nai Hisbu – Kesultanan Nagara Kedah, beliau adalah adik kepada Sultan Mahmud Syah Melaka. Beliau pernah jadi Raja diAceh, digelar Sultan Iskandar Muda Mahkota Alam, dna pernah jadi Raja di Ayuthia bergelar Narai.
    Tok Pasai adalah cucu Hang Tuah dari isterinya yang Aceh tu. Hang Tuah yang bawa Putera Sultan Ahmad Syah Pahang ke Aceh selepas menawan Pahang. Kenapa beliau serang Pahang? Kerana Pahang membantu Portugis semasa Beliau menyerang Portugis dimana beliau kalah dan berundur. Lalu beliauserang Pahang. Dan masa itu, bukan Aceh yang menaaluki Pahang, tetapi Beiiau Hang Tuah memerintah Aceh pun adalah dibawah naungan Maharaja Besar Benua Siam Islam Nagara Kedah diAyuthia, Aceh masa tu termasuk Nusantara adalah dibawah kerajaan besar Nagara Kedah. Study balik asal usul Kedahdari abad pertama Masihi – bagaimana Raja nya menghantar setiap orang dari anak2nya pergi menjadi raa diseluruh pelusuk Nusanatara ini termasuk diSulawesi (Philipina), Borneo, Raiu, Majapahit, Sumatra dan Aceh, Membuka Siam Lancang, dan memerintah Burma serta pula menjalin hubungan dengan India. Mungkin DNA mereka akan menunjukkan sedikit sebanyak DNA kecinaan kerana Kesultanan Melayu tu berketurunan Arab + Cina sawo matang. Baca balik riwayat Nabi Ibrahim, melalui isterinya yangketiga, Baginda mengrahkan anaknya dari isteri nya itu bersama pengikutnya datang kearah Asia ni untuk menjadkan kita orang Melayu (dipanggil Tanah Jawi), Kemudian Bahtera Nabi Besar Nuh, telah berlabuh diGunung Jerai, lalu Baginda menurunkan salah satu anaknya berserta pengikutnya disitu dan memulakan kehidupan sebagai orang Melayu. Lama lepas tu baru datangnya Merong Mahawangsa menjadi Sultan. Kita jangan ambil sekeratsekerat saja. Lain jadinya. Parameswara dikatakan raja dari Majapahit, tetapi sebelum itu, kesultanan Majapahit adalah berasa dari anak2 raja Nagara Kedah Tua jga, Jadi, dia hanya datang balik keMelaka saja. Saja orang putih tu menonggang terbalikkan cerita sejarah Melayu dan Islam, kerana mereka tak mahu Orang Melayu disanjung dimata dunia, kedua mereka hendakan kemasyhuran kepada diri mereka sendiri, ketiga kerana mereka telah mengahpuskan raja2 dan ulama kita dengan kejam – bersekongkol dengan Thai.
    Kenapa mereka turut membunuh para Ulama – bahkan membuangkan segala tanda2 kewujudan mereka itu sekaligus?? Itu menujukkan mereka teramat takut akan sesuatu yang bakal berlaku diakhir zaman ini. Kenapa ye? ini kerana orang putih semasa merampas semua khzanah islam dari Library Islam Terbesar diSepanyol tu, telah membaca kitab2 yang diterjemahkan kedalam bahasa mereka itu. Didalam salah satu kitab itu, besar kemungkinan sekali, mereka sudah menjumpai yang mana Rasulullah SAW mengatakan yang Baginda Rasul meninggalkan Dunia ini dibawah jagaan Ahlulbait beliau (lebih kurang begotulah bunyi nya), dan diminta mengembaikan yang hak kepada yang berhak, serta baginda juga mengatakan sesuatu yang sentisitif (menakutkan orang kafirun) mengenai akhir Zaman – bilaman keturunannya mengetahui menyedari siapa dirimereka, (keturunannya yang akan memegang panji2 mengepalai pejuang2 Islam) something like that, Tapi, yang pentingnya adalah mereka orang putih dan Tahi tu tidak mahu keturunan Rasullullah terus berkuasa atau hidup sekalipun kerana kumpulan ini jika mereka kuat bertaqwa pasti akan menjadi tak terbilang kuatnya dan kelebihan mereka itu. Islam telah wujud di Nusantara ini dari abad pertama lagi, Dari Zaman Rasullullah masih hidup lagi, ada tercatat didalam salah satu artikal, saya dah tak ingat tajuk artikal itu. Jadi kenapa harus kita percaya yang orang Melayu masih beragama Hindu sehingga agak lewat itu?? (Raja pertama diislamkan dalam 112xM seperti dikatakan itu dalam artikal ini??). Pembetulan cerita sejarah harus dibuat dengan bersungguh adalah disarankan.

    Ini adalah pemahaman saya dari bacaan yang saya buat, macam mana pun saya yakin apa yang saya sebutkan ini. Terpulanglah kepada diri masing2 – tanyalah didalam hati yang suci bersih yang tak terhijab akan dapat jawapan yang tepat – cumanya ia susah nak dibuktikan atau didebatkan. Maaf jutaan maaf.

  3. shah riduan says:

    ape pun hang tuah adalah pahlawan melayu yang gagah berani dan seoarang yangtaat setia,tak kan melayu hilang di dunia…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s